כתיבת תוכן ברמה גבוהה, 4 טיפים מנצחים

קרדיט תמונה FREEPIK

ריכזנו עבורכם 4 טיפים חשובים ואיכותיים לגבי שירותי כתיבת תוכן המיועדים לאתרי אינטרנט. לקרוא, לשמור ולכתוב

הקמת אתר אינטרנט דורשת משאבים רבים ומכיוון שהטקסטים משחקים כאן תפקיד מפתח אין להקל ראש בכל מילה ומילה. התפיסה הרלבנטית היא שהתוכן הוא לא רק "המלך" אלא גם איש השיווק החשוב ביותר במרחב הדיגיטלי. בין אם מדובר על אתר למכירות אונליין ובין אם אתר לחשיפה תדמיתית, אסור להתפשר על פחות ממושלם כשזה מגיע ליצירת כתיבת תוכן.

הטקסטים באתר ישפיעו ישירות על יחסי ההמרה שמבטא את היחס בין מספר הנכנסים לאתר למספר הגולשים שישאירו פנייה או יבצעו רכישה.

איך עושים את זה נכון? על מה להקפיד בכדי לייצר איש שיווק מושלם? ריכזנו עבורכם בעזרת מומחים בתחום ארבעה טיפים מנצחים ליצירת כתיבת תוכן איכותית ואפקטיבית.

טיפ ראשון – כתיבת תוכן לקהלי יעד שונים באותו האתר

אין כמעט עסק שקהל היעד שלו הוא חד-גוני. למשל, אם מדובר על כתיבה שיווקית לאתר בתחום הנופש, אזי טקסט שמכוון למשפחות עם ילדים לא יהיה זהה למלל שיווקי לזוגות רומנטיים והדברים ברורים. הטיפ הראשון לגבי כתיבת תוכן הוא אפוא לפלח את קהלי היעד.

כשאתם מקימים את אתר האינטרנט ומחליטים על העמודים השונים שבו, נסו לאתר את הקהלים הספציפיים של כל אחד ואחד מהשירותים/מהמוצרים שלכם. ככל שהגולש יגיע לתוכן שיותר "מדבר" אליו, כך צומחים משמעותית סיכויי ההמרה של העמוד הספציפי.

נחזור שוב לדוגמת המשפחות והזוגות. ברור שמה שמעניין את ההורים זה אטרקציות לילדים, פעילויות רבות, חדר אוכל נגיש ומסלולים מתאימים לכל הגילאים בקרבת מקום. הזוגות הרומנטיים ירצו לשמוע על דברים אחרים כמו פרטיות, טיפולי ספא, אטרקציות זוגיות, פאבים בסביבה וכו'.

כשאתם כותבים את התוכן מתוך ההבנה הזו, הסיכוי שהגולשים יקבלו את הערך המוסף גדל, והסיכוי שהם גם ישאירו פנייה באתר גדל בהתאמה.

טיפ שני – לעבוד עם מומחים ולא לעשות את זה לבד

כתיבת תוכן נראית לכאורה כמשימה שלא צריך בשבילה איש מקצוע. "כולנו יודעים לכתוב ואפילו לכתוב מצוין", לא? ובכן, גם אם הכתיבה שלכם מרשימה ואפילו אם אתם מרגישים "שיש לכם את זה", חשוב לדעת כי כתיבת תוכן למטרות שיווקיות היא משימה אחרת לגמרי.

חברות שמציעות שירותי כתיבה שיווקית יצמידו לפרויקט כתב שמתמחה גם בכתיבה שיווקית בכלל וגם בכתיבה בתחום הספציפי שבו אתם עוסקים.

הכותב יערוך פגישות פרונטליות מול גורמים מטעם העסק, יזקק את המסרים השיווקיים הרלבנטיים ויכתוב את הטקסט בצורה שמחברת בין האתר ללקוחותיו. כלומר, בין העסק לעסקאות העתידיות.

התקשרות עם חברה לשירותי כתיבת תוכן מאפשרת לקדם את הפרויקט בלוחות זמנים מוגדרים מבלי לנסות לדחוף את המשימה בתוך הלו"ז שלכם, הצפוף גם ככה. כותבי תוכן מנוסים בעלי תיק עבודות עשיר יסייעו גם בהיבטים רבים נוספים כמו הרכבת היררכיית העמודים באתר, הטמעת ביטויי מפתח לטובת קידום בגוגל, יצירת כותרות מניעות לפעולה ועוד.

טיפ שלישי – כתיבת תוכן נקייה בלי שגיאות כתיב או טעויות הגהה

אחד הפרמטרים שכותבי תוכן רבים (מדי) נופלים בהם לצערנו הוא "גימור". כלומר, יצירת תוכן מהודק ומוקפד עם מדיניות של אפס טעויות מבחינת שגיאות כתיב, טעויות הגהה ופספוסי הקלדה. זכרו היטב את הכלל הבא – גם הגולש הכי פחות "מתוחכם" לא יתרשם אפילו מהמוצר הכי "פשוט" אם התוכן שיוצמד לו יהיה שגוי ברמת העברית והעריכה הלשונית.

די אפילו בשגיאת כתיב קלה שבקלות בכדי לייצר תחושה של חוסר מקצועיות. כשאתם מתקשרים עם חברה לשירותי כתיבת תוכן שנשענת על ניסיון ורזומה, אתם יכולים להיות רגועים שהתוכן עובר דרך מסרקות ברזל.

כותבי תוכן רציניים ואיכותיים עושים אין ספור בדיקות למלל והמהדרין אף מדפיסים אותו על דפים פיסיים ועושים הגהה בעט בכדי לוודא שהכל עומד במקום.

טיפ רביעי – לדעת מתי לקצר ומתי להאריך

הצעות רבות לשירותי כתיבת תוכן מבוססות על "מחיר למילה" שנע בין 10 אג' לתכנים פשוטים במיוחד של כותבים מתחילים ועד 2,000-3,000 שקלים לכתבה ויותר. הרעיון כאן הוא לא המחיר בשורה התחתונה אלא "מה צריך להיות כתוב בתכל'ס".

במילים אחרות, תרתי משמע, דעו שלא תמיד הכלל הוא "כל המרבה הרי הוא משובח". ישנם מקומות שבהם דווקא טקסט קצר וקולע יעשה את העבודה. לדוגמה, ההמלצה של המומחים היא בד"כ לכתוב תוכן קצר ואיכותי באזורים השיווקיים (כמו עמודי שירותים או אודות), ותוכן ארוך ומפורט באזור הבלוג או מרכז הידע המקצועי.

כמובן שיש תחומים שבהם הדברים שונים. למשל, כתיבת תוכן בתחום הרפואי תהיה בדרך כלל מפורטת יותר מכיוון שזהו תחום שבו הגולשים מוכנים (ורוצים) לקבל כמה שיותר מידע. כתיבת תוכן לאתר תיירות, לעומת זאת, צריכה להיות הרבה יותר קצרה ו"פאן". גולש שמחפש חופשה מדליקה בתל אביב לא צריך מלל ארוך ומייגע על "מלונות בתל אביב" או "אטרקציות בתל אביב". לפעמים מספיק 2-3 משפטים חזקים שידליקו את החשק.

לסיכום,

כתיבת תוכן היא לא עניין של מה בכך. ככל שהטקסט באתר האינטרנט שלכם יהיה איכותי ומושקע יותר, כך הסיכויים של האתר לייצר יחסי המרה מרשימים גדלים בהתאמה. הטיפים שהבאנו כאן הם רק מעט המחזיק את המרובה, ובכל פרויקט של כתיבה שיווקית כדאי לפנות לאנשי מקצוע בכדי לקבל הכוונה בשלב ראשון ושירות בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *